ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА ДЛЯ 5-х КЛАСІВ
«МАГІСТРИ ІНФОРМАТИКИ»
Мета:
|
< активізувати
роботу учнів з інформатики в позакласний час; узагальнити та систематизувати
здобуті знання, уміння та навички учнів з предмету;
< розвивати
знання, уміння та навички учнів з інформаційних технологій, пізнавальний
інтерес до інформатики, кмітливість, винахідливість, творчі здібності;
< виховувати
культуру користувача ПК, почуття відповідальності, поваги до суперника.
|
Обладнання:
|
комп’ютери, картки до завдань
«Дешифратор», «Кросворд»,
грамоти, файли для завдання «Врятуй малюнок від вірусу», презентація.
|
ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП
І.
Вчитель за тиждень до турніру дає домашнє завдання командам (6+1чол.) придумати
1. Назву команди
2. Емблему команди(файл + А4)
3. Девіз команди
4. Привітання
5. Два анекдоти на інформаційну тему
6. Два запитання суперникам
ІІ.
Старшокласники готують
1. кросворд
для конкурсу капітанів
2. картки
з роздатковим матеріалом на конкурс «Дешифратор»
3. файл
для конкурсу «Врятуй малюнок від вірусу»
СЦЕНАРІЙ ГРИ
На екрані презентація, яка буде ілюструвати хід гри
I. Організація
початку заходу
Ведучий. Доброго дня! - Сьогодні ми зібралися тут, аби визначити,
хто ж з вас най-най веселіший і найвинахідливіший? Гра відкриє зовсім інші
сторони інформатики, ті, на які не завжди звернеш увагу на уроці. Для багатьох
ця гра дасть можливість проявити свою любов до предмету, а для деяких може
стати поштовхом до зацікавленості. У грі приймають участь 2 команди, між якими
буде 5 конкурсів.
Хто стане най-най сьогодні, визначить наше шановне журі. Оголошую вам
членів журі …… (представлення журі).
А зараз ми просимо дати слово
журі:
"Зобов’язуємося судити
справедливо і чесно,
Суворо дотримуватися правил інтелектуальних ігор,
Не порушувати святих законів інтелектуальної боротьби"
Суворо дотримуватися правил інтелектуальних ігор,
Не порушувати святих законів інтелектуальної боротьби"
Всі судді:
"Клянемося, клянемося, клянемося".
Ведучий: А зараз візьмемо клятву з команд.
"Клянемося дотримуватися
правила інтелектуальної боротьби, поважати в боротьбі супротивника,
себе, суддю, вболівальника".
Всі разом:
"Клянемося, клянемося, клянемося".
Ведучий: Увага! Команди готові! І ми зараз даємо їм слово! Починаємо з
привітання команд. Зустрічайте учасників…
II. Основна частина заходу.
1.
Привітання команд
Критерії оцінок
Привітання (5 хв.):
Наявність емблеми – 1 б.
Відповідність назви команди та
емблеми 1 б.
Обґрунтування назви - 1 б.
Юмористичний підхід - 1 б.
Загальне представлення - 1 б.
Капітани команд представляють
назви своїх команд, їх девізи, емблеми. Команди обмінюються привітаннями, а також вітають журі і
вболівальників.
2.
Конкурс
«Лінгвистів»
Ведучий: Після таких результатів дуже впевнено розпочинаємо другу
гру - конкурс „Лінгвістів”. Командам
за 3 хвилини необхідно скласти найбільше слів з букв, що становлять слово «ІНФОРМАТИКА». Час пішов. Глядачі в залі також думають, але
мовчки. Вони потім можуть допомогти своїй команді. А за викрикнуте слово бали
будуть зніматися. Виграє та команда, що складе більше слів. Час пішов.
Критерії оцінок
Оцінюється
конкурс: 1 слово – 0,5 бала.
3. Конкурс капітанів “Кросворд”.
Час проведення етапу – 5-6 хв. Учаснику від
кожної команди видається кросворд, який складається з 8 питань. По закінченню
часу кросворди здаються журі, вчитель
називає правильні відповіді. Виставляються бали.
|
|
|
|
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Пристрій, що має більше 100
кнопок. (клавіатура)
2. «Очі» комп'ютера. (монітор)
3. Маленька, сіренька, з
хвостиком. (мишка)
4. Друкуючий пристрій. (принтер)
5. Одиниця вимірювання діагоналі
екрану. (дюйм)
6. Маніпулятор для ігор. (джойстик)
7. Пристрій для передачі
інформації з паперу в комп'ютер. (сканер)
8. Розмножуючий пристрій. (ксерокс)
Поки капітани працюють,
проводиться конкурс «Впізнай прислів’я»
Критерії оцінок
Кожна
правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
4. «Впізнай
прислів’я».
Перед вами програмістські версії
відомих приказок
Спробуйте згадати їх в оригіналі
.
Скажи мені, який у тебе
комп’ютер, і я скажу, хто ти.
(Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти.)
Комп’ютер пам’яттю не зіпсуєш .(Кашу маслом не зіпсуєш.)
Подарованому комп’ютеру в
системний блок не заглядають.
(Подарованому коневі в зуби не заглядають.)
В Силіконову долину зі своїм комп’ютером не їздять.
(В Тулу зі своїм самоваром не їздять.)
Той хто тоне за «F1»
хапається. (Той хто тоне за соломинку хапається.)
Біт байт береже. (Копійка
гривну береже.)
Що з Кошика видалено, те
пропало. (Що з возу впало, те пропало.)
Вірусів боятися – в Інтернет не
ходити. (Вовків боятися – в ліс не ходити.)
За одного хакера сім кандидатів
наук дають.
За одного битого сім небитих дають.)
Будь-який Web-дизайнер свій сайт
хвалить.
(Будь-який кулик своє болото хвалить.)
Критерії оцінок
За кожне правильне прислів’я 1 бал.
5. Конкурс
«Дешифратор»
Ведучий: Перед вами зашифровані
слова. Ваше завдання за допомогою шифру найскоріше від розшифрувати.
Критерії оцінок
За кожне правильне слово 1 бал.
6 Конкурс
"Врятуй малюнок від вірусу"
Ведучий: Любі школярі! Жителі
комп'ютерного міста просять вас про допомогу! В їх улюбленому місті завівся
вірус, який псує малюнки, прибираючи необхідні лінії. Допоможіть їм, відновіть
малюнок, додавши відсутні лінії, розфарбуйте його і домалюйте за вашим
бажанням.
Критерії оцінок
Ставляться бали від 1 до 3 в залежності від повноти виконаного завдання.
Ведучий: Ну а поки журі рахує, то я розповім вам щось цікавеньке:
· Близько 400 років тому винайшли механічну обчислювальну машину.
· Близько 150 років тому винайшли друкарську машинку.
· 80 років тому була здійснена перша телевізійна передача.
· 70 років тому зроблений перший електронний комп’ютер.
· 57 років тому початок кольорового телемовлення.
· 30 років тому виник Інтернет
Ведучий: Ну а тепер журі
підведе підсумки нашого турніру. Слово журі. Нагородження переможців
Бланк оцінювання команд
№ конкурсу
|
Назва
|
Бали
|
І команда
____________
|
ІІ команда
____________
|
1
|
Привітання команд
|
0-5
|
|
|
2
|
Конкурс «Лінгвистів»
|
0-20
|
|
|
3
|
Конкурс капітанів «Кросворд»
|
0-8
|
|
|
4
|
Конкурс «впізнай прислів’я»
|
0-10
|
|
|
5
|
Конкурс «Дешифратор»
|
0-5
|
|
|
6
|
Конкурс «Врятуй малюнок від
вірусу»
|
1-3
|
|
|
Всього:
|
1-51
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар